Floreix la lletra a Girona
Sales d'exposicions - P1 a les 09:00 els dies 05, 06, 09, 10, 11, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 23, 24, 25, 26, 27, 30, 31 de maig

Floreix la lletra a Girona mostra el projecte d’investigació i digitalització de la lletra Damasiana, la tipografia lletrística principal al Tapís de la Creació de la Catedral de Girona. Una exposició documental i plàstica que mostrarà els resultats després de més de dos anys de treball per elaborar la font digital. En el marc  de l’exposició s’ha programat el cicle de conferències “Diàlegs amb la lletra”, en el qual s’aproparà el valor de la lletra des de totes les seves perspectives: disseny tipogràfic, el valor de la lletra com a mitjà de creació literària, la història i l’evolució de la lletra i les lletres a la història.

Jardí lletrístic per Temps de flors

La lletra Damassiana també serà present a Temps de flors i durant tot el mes de maig es podrà visitar una intervenció plàstica a l'entrada de la Casa de Cultura i a la plaça dels Apòstols, davant la Catedral de Girona.

Unes flors realitzades a partir de les lletres de la tipografia Damassiana, sèrie ornamentum, les quals estan concebudes sota la forma de mandala. Tot partint d'una gamma cromàtica que té el seu origen en el Tapís de la Creació i mitjançant operacions visuals simples, més d'una trentena de dissenyadors gràfics i artistes plàstic han dissenyat una flor que és el testimoni de la Primavera tipogràfica de Girona.

ORGANITZA: Col·legi Oficial del Disseny Gràfic de Catalunya

COL·LABORA: Capítol de la Catedral de Girona, Bisbat de Girona i Casa de Cultura de Girona

HORARI ESPECIAL PER TEMPS DE FLORS (Del 7 al 15 de maig):

De Dilluns a dissabte de 10 a 21 h

Diumenges 8 i 15 de maig, de 10 a 20 h