Conferència "Noves estratègies terapèutiques pel tractament del dolor neuropàtic en models preclínics", a càrrec d'Enric Verdú
Dll, 19 de desembre a Aula A a les 19:00 h.

Les lesions del sistema nerviós a més de ser invalidants causen l’aparició de dolor neuropàtic, que esdevé crònic i disminueix la qualitat de vida dels pacients. Els actuals tractaments analgèsics proporcionen només un 50% d’alleujament del dolor i resulten eficaços en només un 30% dels pacients amb dolor neuropàtic. Així dons, és necessari fer recerca biomèdica en dolor per a descobrir i desenvolupar noves estratègies terapèutiques que proporcionin major alleujament del dolor neuropàtic. La conferència revisarà els mecanismes neurobiològics del dolor, i la recerca biomèdica en aquest camp del coneixement a la UdG.

Enric Verdú Navarro

Doctor per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professor Titular de Fisiologia al Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia de la UAB, on va treballar com a docent i investigador. L’any 2009 s’incorpora com a Professor Titular de Fisiologia al Departament de Ciències Mèdiques de la UdG. Co-director del grup de recerca NEOMA. La seva recerca estudia la neuroplasticitat i la regeneració del sistema nerviós després de lesions, i en l’actualitat es focalitza en l’estudi dels processos neurobiològics implicats en el dolor neuropàtic i la utilització de noves estratègies terapèutiques.

ORGANITZA: Grup de Recerca Neoma i Universitat de Girona