Presentació ‘Defensem els drets lingüístics. El Manifest de Girona’
Dv, 09 de setembre a Aula Magna a les 19:00 h.

Presentació ‘Defensem els drets lingüístics. El Manifest de Girona’, a càrrec de Carme Arenas, Mònica Pereña, Carme Ramió i Josep M. Terricabras. Amb motiu del desè aniversari de la Declaració Universal de Drets Lingüístics (DULD) és presenta aquesta unitat didàctica adreçada a alumnes de cicle superior de primària i secundària amb l’objectiu de fer-los reflexionar al voltant de la diversitat lingüística i cultural.

Les activitats es basen en els deu punts del Manifest de Girona promogut pel PEN Internacional l’any 2011, el qual recull els valors defensats per la Declaració Universal de Drets Lingüístics, proclamada a Barcelona el 6 de juny de 1996. Aquest material s’ha traduït a l’anglès, al castellà i al francès, per poder ser treballat a les aules de llengües estrangeres, i també per tal que lectors d’altres països s’hi inspirin, completin les activitats i les adaptin a les seves pròpies llengües i cultures.

Ha estat elaborat per Carme Ramió Viñets i Neus Cunill Cuadra, i coordinat per Ma. Dolors Reig Garganta. Ha comptat amb l’assessorament de Carme Arenas, Mònica Pereña i Amélie Ponce.

Presenta: M. Dolors reig, presidenta dels Amics de la UNESCO de Girona.

Organitza: Amics de la UNESCO de Girona

Col·labora: Linguapax Internacional