Miguel de Cervantes: El Quixot. Dualitats filosòfiques en la primera novel·la moderna, amb Joan Manuel del Pozo
Dll, 24 d'octubre a Aula A a les 19:00 h.

El Quixot és reconeguda com una de les obres més polisèmiques –més literàries, doncs- de la literatura universal. Per això es proposarà una interpretació polièdrica: de la ironia socràtica a la ironia moderna, de l’idealisme d’arrel platònica a l’ètica moderada aristotèlica, de l’esperit de les armes al de les lletres, del tremendisme tràgic unamunià a la relaxació humorística epicúria, de la bogeria a la lucidesa, entre altres dualitats.

Joan Manuel del Pozo és doctor en Filosofia per la Universitat de Barcelona i professor de Filosofia a la Universitat de Girona (UdG). Ha estat diputat al Congrés i al Parlament, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Girona i conseller d’Educació i Universitats en el darrer govern de Pasqual Margall. Actualment és del Síndic de la UdG i director de l’Observatori d’Ètica Aplicada a l’Acció Social, Psicoeducativa i Sociosanitària.

INSCRIPCIONS (aquí)

LLOC: Casa de Cultura de Girona