Ontologia del fet de conversar: un diàleg entre el cervell i les TIC, amb Javier de Felipe
Dj, 03 de novembre a Aula Magna a les 19:30 h.

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació permeten avançar en l'estudi detallat del cervell humà. La recerca i el coneixement de la nostra ment alimenten noves tecnologies d’hipnosi: supercomputació, modelització i informàtiques. Com afecten les TIC al nostre cervell? Com afecta la societat digital a la nostra manera de pensar, de memoritzar i de desenvolupar la nostra intel·ligència?

Javier de Felipe és professor de recerca a l'Institut Cajal (CSIC), especialitzat en l'estudi microanatòmic del cervell. El 1997 participa al projecte Neurolab de la NASA per a l'estudi dels efectes dels vols espacials en el desenvolupament del cervell. A partir de 2006 se centra en l'estudi de l'Alzheimer, i el 2009 inicia el projecte Blue Brain, que ha servit de base per al Human Brain Project (HBP), l’objectiu principal del qual és obtenir simulacions detallades del cervell humà des del punt de vista biològic.

La Casa de Cultura, per questions informatives i d'aforament,  recomana inscripció prèvia per reservar plaça clicant aquí