Franz Kafka: La metamorfosi, amb Oriol Ponsatí-Murlà
Dll, 21 de novembre a Altres espais a les 19:00 h.

Sota el pretext narratiu d’una transformació grotesca —entre dramàtica i risible— Kafka amaga, en el seu relat més cèlebre, un cúmul de preguntes netament filosòfiques, que giren, principalment, al voltant de la qüestió de la identitat humana. ¿Què vol dir, ser humà? ¿Quines condicions s’han de complir per deixar de ser-ho? ¿Com, quan i per quin motiu podem afirmar que Gregor Samsa s’arriba a transformar? Interrogar el relat des d’una perspectiva filosòfica pot conduir-nos a la conclusió que, en La metamorfosi, de fet, no hi ha cap metamorfosi.

Oriol Ponsatí-Murlà (Figueres, 1978). Doctor en Filosofia, Editor, Traductor i Rapsode. Professor associat de filosofia antiga a la Universitat de Girona i director d’Edicions de la Ela Geminada. Ha col·laborat amb diversos mitjans de comunicació com El Punt, El País, La Vanguardia o el diari Ara.Ha traduït al català obres de Denis Diderot, Gianni Vattimo o Igor Stravinski.

INSCRIPCIONS (aquí)

LLOC: Escola Municipal d'Humanitats (Centre Cultural La Mercè)

ORGANITZA: Escola Municipal d'Humanitats i Casa de Cultura de Girona