Conferència "El dolor: una perspectiva social i cultural", a càrrec d'Alícia Baltasar
Dll, 12 de desembre a Aula A a les 19:00 h.

En les darreres dècades les ciències de la salut han avançat força en la valoració i en el tractament del dolor des d’un punt de vista tan biològic com psicològic, però no gaire des d’una perspectiva antropològica. Tanmateix, l’anàlisi de la dimensió social i cultural del dolor pot ajudar als professionals de la salut a disminuir la variabilitat associada a la seva valoració i tractament i, en conseqüència, a millorar els resultats. El dolor és una experiència viscuda i mediatitzada (en forma de significats, interpretacions, explicacions) per la cultura i la subjectivitat individual.

Alícia Baltasar Bagué

Diplomada en Infermeria per la UB. Llicenciada en Antropologia Social i Cultural per la UAB i doctora per la UdG. Participa en cursos i congressos sobre el tractament del dolor en el malalt pal·liatiu. Actualment és professora d’Infermeria Comunitària a la Facultat d’Infermeria de la UdG i membre del grup de recerca Llengües i Immigració de la mateixa universitat.

ORGANITZA: Grup de Recerca Neoma i Universitat de Girona