Conferència "L'atzar i les formes", a càrrec d'Anton Aubanell
Dj, 16 de febrer a Aula A a les 19:00 h.

15è ANIVERSARI DE LA CÀTEDRA LLUÍS SANTALÒ D'APLICACIONS DE LA MATEMÀTICA

A partir d’un conjunt d’experiències concretes il·lustrarem el trajecte des de les formes geomètriques a l’atzar i, al revés, des de l’atzar a la geometria.  Tirarem monedes sobre trames amb ratlles paral·leles i sobre quadrícules, tirarem dards... També picarem l’ullet a la irracionalitat, tot intentant aproximar el nombre pi  llançant grups de monedes sobre un entramat de circumferències i palets a l’atzar sobre un conjunt de rectes paral·leles. Totes aquestes experiències ens permetran evocar el record del professor Lluís A. Santaló en la celebració del 15è aniversari de la creació de la Càtedra de la Universitat de Girona (UdG) que porta el seu nom.

Anton Aubanell és professor jubilat de matemàtiques de secundària, i de Didàctica de les Matemàtiques a la Universitat de Barcelona. És membre fundador del Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA). La pràctica docent l’ha fet especialitzar-se en l’ús de materials manipulables i recursos experimentals per a les classes de matemàtiques a secundària.

Hi intervindran: el Dr. Josep M. Nadal, primer Rector de la UdG; el Dr. Carles Barceló, director honorífic de la Càtedra Lluís Santalò; i el director actual de la càtedra, el Dr. David Juher.

ORGANITZA: Càtedra Lluís Santalò d'Aplicacions de la Matemàtica