Presentació del llibre "Pedals i plomes", de Ponç Feliu
Dll, 24 d'abril a Auditori Viader a les 19:30 h.

L’any 2013 vaig aconseguir observar més de tres-centes espècies d’ocells voltant arreu del meu país, utilitzant únicament la força de les cames. Aquest fet, a més d’una satisfacció personal, és una evidència de les immenses possibilitats que suposa, per a tothom, el món de la bicicleta com a mitjà de desplaçament ecològic, net i harmònic amb un món com és el de l’observació de la Natura. El Green Birding és un camp que tot just comença però que, n’estic segur, tindrà un gran recorregut. Pot ser a peu, corrent, en caiac o, com en el meu cas, a cop de pedal... Sigui com sigui, ha de ser lliure de l’ús combustibles fòssils. I què millor que la bicicleta, un mitjà barat, prou ràpid, sa, eficient i que permet assaborir els nostres paisatges. Amb aquest llibre, farcit d’aventures i d’experiències, però també de reflexions personals sobre territori, geografia, política i societat, vull contribuir a donar a conèixer i a estimar una mica més els ocells, la Natura i el nostre país.

(Ponç Feliu Latorre)

Ponç Feliu Latorre (Girona, 1975) És Biòleg (UdG, 1997), Ambientòleg (UdG, 2001) i Màster en Gestió Pública del Medi Ambient i Sostenibilitat (UAB, 2003). Ha estat molt vinculat a entitats ambientals i naturalistes de les comarques de Girona, i ha treballat durant molts anys a parcs naturals com els Aiguamolls de l’Empordà i el Cap de Creus. També ha estat regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament de Girona. És autor d’una desena de llibres sobre educació ambiental, sobre ocells i especialment guies de descoberta d’espais naturals gironins (Cap de Creus, Girona, Aiguamolls i Gavarres). Actualment és Gerent del Consorci del Ter.

Intervindran: Celdoni Fonoll, Lloll Bertran, Eliseu Climent i el ciclista Brent Bookwalte.

Organitza: Curbet Edicions