Conferència “Els arxius, salvaguarda de la memòria, reservoris de signes i lletres”, a càrrec de Joan Ferrer i Julio Quílez
Dc, 03 de maig a Aula Magna a les 18:30 h.

CICLE 'FLOREIX LA LLETRA A GIRONA 2017, ENVOLTATS PER LLETRES'

La lletra, present i protagonista o absent i oblidada, dialoga discreta amb el seu entorn, amb el paisatge i l’objecte, amb la vista pintoresca o el detall inadvertit. La lletra que és senyal o art, que és avís o record es mostra exemplificada en tot tipus d’usos i emparada per la seva tradició, les seves tècniques, les seves tecnologies, els seus tractadistes, els seus autors..., Ens apropem a la lletra i als seus detalls de la mateixa manera que a l’entorn, des del detall irrellevant així també com des de la visió convencional.

Conferència "Notaris i escrivents: vuit segles de creació tipogràfica", a càrrec de Joan Ferrer, director de l’Arxiu Històric de Girona

Conferència "La textura de la història. La lletra com a referent de difusió dels arxius", a càrrec de Julio Quílez, director de l’Arxiu Comarcal de l’Alt Urgell.

Presenta: Jesús Del Hoyo, professor titular de Projectes de Disseny Gràfic a la Universitat de Barcelona.

ORGANITZA: Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya