Concert "Francesc Civil: l'organista que va fundar el conservatori", a càrrec de Josep Maria Escalona (orgue)
Dc, 31 de maig a Auditori Viader a les 20:00 h.

En Josep M. Escalona i Canyet és organista de la catedral de Barcelona, de la parròquia de Torroella de Montgrí i professor d’orgue i d’harmònium del conservatori de Girona.

Format organísticament amb Montserrat Torrent i Maria Nacy al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona, on obtingué sis titulacions superiors. També és llicenciat en història de l’art, té el certificat de coneixements superiors de llengua catalana i és secretari de l’Assemblea Territorial de Sant Gregori (ANC).

Ha fet concerts als Països Catalans, a Sardenya, al País Basc i a Castella, i ha enregistrat el disc De canya i de canons, amb tenora.

Ha dirigit gran part de la seva activitat a la divulgació de l’orgue, ja sigui mitjançant publicacions ( L’orgue a Catalunya i AragonèsEls orgueners que van viure a Girona, editades per la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Girona, respectivament), sessions per a la mainada (Visitem el Palau i escoltem l’orgue, al Palau de la Música Catalana) o bé promovent l’orgue en àmbits poc arrelats com la gestió de la instal·lació de l'orgue a l'Auditori Josep Viader, on tindrà lloc el concert.

Organitza Conservatori de Música de Girona