Conferència 'La influència de la Mediterrània en l'obra de Marguerite Yourcenar', amb Montserrat Gallart
Dj, 15 de juny a Aula Magna a les 19:00 h.

'Gairebé tot allò més excels que els home han dit ho han dit en grec, i tot allò que en nosaltres és humà, ordenat i lúcid ens ve de les disciplines gregues', va escriure Marguerite Yourcenar. La mediterrània constitueix el germen de la majoria dels textos de l'escriptora i tota la seva obra, incloent-hi les traduccions d'obres alienes, és un magnífic exemple d'interculturalitat en la Mediterrània, tot i haver nascut a Flandes, prop de Mar del Nord, i haver viscut molts anys més enllà de l'Atlàntic. Yourcenar aviat se sentí seduïda per la cultura d'Orient i de Grècia, llegida i viscuda primer a través dels llibres i després directament, com a viatgera infatigable fins a la fi dels seus dies.

Conferència a càrrec de Montserrat Gallart, escriptora, traductora i doctora en Filologia.

ORGANITZA: Casa de Cultura