«Francesc de Borja Moll i Josep Pla», conferència-diàleg amb Josefina Salord i Francesc Montero
Dc, 05 de juny a Aula A a les 19:00 h.

El lingüista Francesc de Borja Moll i Josep Pla van mantenir una llarga relació de respecte i admiració mutus, des que es van conèixer, l’any 1948, fins a la mort de l’escriptor, l’any 1981. Els unia la passió per la llengua, a la qual van dedicar tota la vida. Si Moll va ser l’encarregat de culminar el diccionari que recull més àmpliament la riquesa i la varietat dialectal de l’idioma, Pla va escriure una obra monumental de quaranta-cinc volums (trenta mil pàgines), i és considerat el prosista català més gran del segle XX, amb un model de llengua modern, que aposta per la senzillesa formal i la intel·ligibilitat.

La correspondència conservada entre Pla i Moll revela la intensitat de la seva relació i ens presenta Pla com a valedor del Diccionari català-valencià-balear, obra que va contribuir a finançar.

Josefina Salord, filòloga i editora de l’epistolari entre Moll i Pla (Còmplices per la llengua, Destino, 2023), en parla amb Francesc Montero Aulet, doctor en filologia i professor de la Universitat de Girona, i director de la Fundació Josep Pla.

INSCRIPCIÓ: gratuïta, al web de la Casa de Cultura

ORGANITZACIÓ: Casa de Cultura de la Diputació de Girona, Fundació Josep Pla i Càtedra Josep Pla de la Universitat de Girona