Mecànica Quàntica: atzar, mesura, filosofia i vida
Dc, 22 de novembre a Aula Magna a les 19:30 h.

Hi ha un ampli consens sobre el paper primordial que les tecnologies quàntiques jugaran en les nostres vides en un horitzó pròxim que se situa sobre l'any 2040. En aquest futur pròxim serà indispensable una mínima cultura científico-quàntica i un canvi de mentalitat. En aquesta xerrada, es pretén anar preparant als oients per a aquest nou estil de vida i interaccionar amb ells a través de les seves inquietuds i temors sobre el futur immediat. Parlarem del món microscòpic en comparació al macroscòpic, sobre atzar, mesura, filosofia (Relitat versus veritat) i vida diària.

Salvador Miret Artés és professor d’investigació del CSIC. Director del Centre de Física Miguel Anotnio Catalá (CSIC) i Director de l’Institut de Física Fundamental del CSIC. Ha publicat més de 210 articles científics en revistes internacionals, a més de 3 monografies publicades per l’editorial Springer, Heidelberg, Alemanya. Ha escrit tres llibres sobre Probabilitat i Economia i el llibre de divulgació científica “Mecánica cuántica”.

INSCRIPCIÓ RECOMANADA [enllaç]