El costat fosc de la nanotecnologia: prevenció de riscos
Dc, 29 de novembre a Aula Magna a les 19:30 h.

En aquesta conferència es mostrarà com les promeses de la nanociència es converteixen lentament en realitats nanotecnològiques que salten des de les fàbriques a les nostres botigues, hospitals, llars i empreses. Milers de productes i serveis contenen nanomaterials i nanodispositius, sense que en siguem conscients. La revolució que es va anticipar fa unes dècades sembla ser una realitat imparable. No obstant, com passa amb totes les tecnologies, la transversal, ubíqua i invisible nanotecnologia també té el seu costat menys amable, que no s’hauria d’evitar ni amagar i que cal conèixer, dimensionar, dominar i regular, amb l’objectiu d’implantar l’arribada de la nanotecnologia d’una forma segura.

Pedro A. Serena és professor d’investigació i investigador científic del CSIC. Ha desenvolupat una gran part de la seva activitat científica estudiant les propietats elèctriques i mecàniques de diversos nanoobjectes i nanoestructures: nanotubs, nanofils, proteïnes i virus. A més d’aquesta activitat científica, els darrers 20 anys s’ha involucrat en tasques de gestió coordinant xarxes o gestionant accions estratègiques. Actualment és delegat institucional del CSIC a la comunitat de Madrid i Director del Centre de Física Teòrica i Matemàtiques. La seva veritable passió és aconseguir que els ciutadans del seu país es conscienciïn de la importància de l’educació, la ciència i la tecnologia, i l’actitud crítica-racional com a veritables eines per un canvi real de model socioeconòmic (que tant s’anuncia però que no arriba).

INSCRIPCIÓ RECOMANADA [enllaç]