Complexitat i deducció: de la lògica a la ciència de dades, anada i tornada, amb José Luís Balcázar
Dj, 05 d'octubre a Aula Magna a les 19:30 h.

La recent capacitat tecnològica en manipulació de dades ens aporta noves visions de conceptes clàssics: des de preguntes sobre el volum de càlculs necessaris per resoldre una tasca fins a dubtes sobre les nocions més simples de la lògica clàssica. Aquests nous matisos ens descobreixen intuïcions que poden suggerir-nos connexions amb un dels ‘Problemes del mil·lenni’ en la teoria de la complexitat.

José Luís Balcázar, llicenciat en Matemàtiques i doctor en Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya, és autor de nombroses publicacions científiques i diversos llibres. La seva recerca ha contribuït a les àrees de la Complexitat Computacional, l’Aprenentatge Algorítmic i la Mineria de Dades. Promotor convençut de la cooperació internacional, ha format part del Comitè de Direcció de la Xarxa Europea Pattern Analysis, Statistical Modelling and Computational Learning.

INSCRIPCIÓ RECOMANADA [enllaç]

Organitza: Càtedra Lluís A. Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica i Casa de Cultura