Conferència «Activar les defenses per millorar la salut: les immunoteràpies», amb Salvador Macip
Dj, 02 de maig a Aula Magna a les 19:30 h.

Vivim envoltats de ciència, encara que a vegades no ens n’adonem, per això no té cap sentit que provem d’ignorar-la. Els últims avenços en biomedicina estan portant canvis importants en la manera com gestionem la nostra salut. Avui en dia, qui més qui menys ha sentit parlar de l’ARN o les immunoteràpies i com han revolucionat les vacunes o els tractaments contra el càncer. Però sabem què son realment i com funcionen? En aquesta xerrada explorarem les millores recents en medicina i com l’activació del sistema immune pot no tan sols protegir-nos contra pandèmies sinó també derrotar al càncer o, fins i tot, l’envelliment.

Salvador Macip i Maresma és metge, investigador i escriptor. Dirigeix un grup de recerca a la Universitat de Leicester, on és catedràtic de medicina molecular al Departament de Biologia Molecular i Cel·lular. També és catedràtic i director dels Estudis de Ciències de la Salut de la UOC i investigador de l'Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras. Ha publicat una quarantena d’obres, entre novel·les, assaigs i llibres infantils. Ha estat traduït a nou llengües i ha guanyat premis com el Joaquim Ruyra, el Carlemany, el Premi Europeu de Divulgació Científica i el Ramon Muntaner. Entre els seus llibres de divulgació destaquen Les grans epidèmies modernes, Lliçons d'una pandèmia, Què ens fa humans? i El secret de la vida eterna. Col·labora regularment amb diversos mitjans com el diari ARA, El Periódico i la Cadena SER.

INSCRIPCIÓ: Gratuïta

HO ORGANITZEN: Càtedra Lluís Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica (UdG) i Casa de Cultura de la Diputació de Girona