Inauguració de l'exposició «Joan Fuster, Josep Pla. Una conversa infinita»
Dm, 28 de maig a Sales d'exposicions - P1 a les 19:30 h.

Josep Pla (Palafrugell, 1897-1981) i Joan Fuster (Sueca, 1922-1992) són els dos escriptors més decisius de la literatura catalana del segle XX. Al marge de les diferències generacionals o ideològiques, la seva manera d’entendre la literatura i el país no només són complementàries, sinó que mostren unes grans afinitats: referents literaris compartits, preocupacions semblants, dedicació paral·lela al periodisme, editors en comú.

Aquesta exposició il·lustra com les seves trajectòries particulars s’entrellacen entre articles, llibres i cartes; construint una posteritat de paper que ens permet apreciar-los, avui, com una unitat literària i com una sòlida columna que sustenta la cultura catalana de la segona meitat del segle XX.

Còmplice és aquell qui us ajuda a ser com sou.

Joan Fuster

La primera obligació d’un escriptor és observar, relatar, manifestar l’època que li ha tocat viure.

Josep Pla

L'acte d'inauguració tindrà lloc a la sala d'exposicions de la primera planta, a les 19.30 h, i hi intervindrà el President de la Diputació de Girona i President de la Fundació Josep Pla, Sr. Miquel Noguer.

L'exposició es podrà veure fins el 27 de juliol a la sala d'exposicions de la primera planta, en horari d'11 a 20 h de dilluns a divendres, i dissabtes d'11 a 18 h. Els dies festius romandrà tancat.

LLOC: Sala d'exposicions de la primera planta

HORARI: 28 de maig, a les 19.30 h

HO ORGANITZA: Fundació Josep Pla