Advocada pionera, activista incansable i referent cívic, Magda Oranich ha estat al centre de totes les batalles per la llibertat i els drets humans a Catalunya. En plena dictadura, va defensar presos polítics, dones represaliades, menors i col·lectius perseguits com el moviment LGTBI, assumint riscos que podien costar-li la llibertat i la carrera.
Testimoni privilegiat —i sovint protagonista— de moments clau com la Caputxinada, la tancada de Montserrat o les Jornades Catalanes de la Dona, Oranich ha mantingut sempre un gran compromís amb les causes justes, des de la lluita contra la pena de mort fins a la transformació del dret civil.
Aquestes memòries reconstrueixen mig segle de la nostra història a través d’una mirada que no defuig res, ni la repressió quotidiana del franquisme, especialment contra les dones, ni les conquestes, contradiccions i esperança de la democràcia.
Presentació a càrrec de Joaquim Nadal, catedràtic d'història contemporània de la Universitat de Girona.
HO ORGANITZA: Llibreria Empúries