El cicle de conferències Descobert a Girona té com a objectiu principal apropar la recerca del Departament de Biologia de la Universitat de Girona a la societat gironina. En aquesta segona sessió, tractarem la possibilitat de combatre els microplàstics amb uns aliats inesperats -electricitat i microbis-, que és objecte d'investigació del Grup d'Ecologia Microbiana Molecular del Departament de Biologia de la Universitat de Girona.
Electricitat i microbis: aliats inesperats contra els microplàstics
Javier Rueda Carmona
Grup d'Ecologia Microbiana Molecular (GeMM)
Els microplàstics són un dels grans reptes ambientals del nostre temps: petites partícules que s'acumulen a terra, aigua, i fins i tot en els éssers vius. En aquesta presentació es donaran a conèixer estratègies innovadores per reduir-los utilitzant dues eines potents: electricitat i microorganismes. Explorarem com els tractaments electroquímics poden transformar els plàstics i com certs microbis poden ajudar a degradar-los encara més per a un medi ambient més net i sostenible.
CANVI DE PROGRAMA
La conferència «Malaltia d’Alzheimer: quines eines tenim per tractar- la i trobar noves teràpies», d'Ester Esteban, anunciada per aquest dimecres dia 6 de maig, s'ajorna per motius de salut de la ponent.
La conferència s'ha reprogramat per al dia 20 de maig a les 19.30 h.