"Del genoma humà als genomes dels humans", amb Roderic Guigó
Dj, 20 d'octubre a Aula Magna a les 19:30 h.

La seqüenciació del genoma humà el 2001 va ser anunciat com un
esdeveniment revolucionari que ens proporcionaria un control sense precedents sobre els processos biològics i la capacitat de lluitar eficaçment contra les malalties, encara que aquelles promeses són lluny de fer-se realitat. Presentarem la història del projecte del Genoma Humà i les seves repercussions reals en Biologia i Biomedicina. També parlarem d'un futur proper que ens promet la seqüència del genoma de cada un de nosaltres. Serà aleshores quan les nostres vides començaran a canviar?

Roderic Guigó és doctor en Biologia per la UB i catedràtic de Bioinformàtica a la UPF. Ha fetrecerca a la Universitat de Boston i al Dana Farber Cancer Institute en anàlisi de seqüències biològiques, i a Los Alamos National Laboratory en anàlisi genòmica. Ha treballat a l’Institut Municipal d’Investigació
Mèdica de Barcelona i al 2005 al Centre de Regulació Genòmica. Premi Ciutat de Barcelona 2012.

ORGANITZA: Ajuntament de Girona, Càtedra A. Santaló d'Aplicacions a la Matemàtica i Casa de Cultura

La Casa de Cultura, per questions informatives i d'aforament,  recomana inscripció prèvia per reservar plaça clicant aquí